اخبار

فراخوان مشترک شورای عالی عتف و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور برای حمایت از دوره‌های پسادکتری تحقیقات بنیادی (فراخوان اول سال 1402)

فراخوان مشترک شورای عالی عتف و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور برای حمایت از دوره‌های پسادکتری تحقیقات بنیادی (فراخوان اول سال 1402)

فراخوان مشترک شورای عالی عتف و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور برای حمایت از دوره‌های پسادکتری تحقیقات بنیادی

(فراخوان اول سال 1402)

 

·         انواع دوره‌های پسادکتری مورد حمایت دبیرخانه شورای عالی عتف

با یاری خداوند متعال و پس از تصویب طرح ملی جذب و به‌کارگیری محققان پسادکتری در بیست و هشتمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مورخ ۱۲/‏۰۵/‏۱۴۰۱ آیین‌نامه جذب و به‌کارگیری محققان پسادکتری در دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تدوین و در کمیسیون دائمی شورا تصویب و طی نامه شماره ۰۱۱۵۴۳/۱۲/۳ مورخ ۱۰/‏۱۲/‏۱۴۰۱ ابلاغ شد. در این آیین‌نامه، چهار نوع دوره پسادکتری پیش‌بینی شده است که متقاضیان متناسب با نیاز و علاقه‌مندی خود می‌توانند دوره پسادکتری را در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی یا واحدهای صنعتی و مراکز فناوری واجد شرایط بگذرانند. انواع دوره پسادکتری شامل «تحقیقات بنیادی»، «تحقیقات کاربردی»، «فناوری» و «صنعتی» می‌باشند. متقاضی دوره پسادکتری صرفاً می‌تواند برای یکی از انواع پسادکتری مندرج در آیین‌نامه اقدام نماید و امکان ارسال هم‌زمان در انواع مختلف پسادکتری وجود ندارد.

·         فراخوان اول: پسادکتری تحقیقات بنیادی

(حمایت مشترک توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و دبیرخانه شورای عالی عتف)

به‌منظور تقویت همکار‌ی‌ها و نیز استفاده از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های کشور، اجرای دوره پسادکتری نوع تحقیقاتی بنیادی موضوع بند ۳-۱ از ماده ۳ آیین‌نامه جذب و به‌کارگیری محققان پسادکتری، به‌صورت مشترک بین دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور انجام می‌گیرد.

·         شرایط ارسال طرح:

متقاضیان دوره پسادکتری تحقیقات بنیادی، می‌توانند با مراجعه به بخش قوانین و آیین‌نامه‌ها سامانه، ابتدا  آیین‌نامه جذب و به‌کارگیری محققان پسادکتری شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و آیین‌نامه حمایت از دوره‌های پسادکتری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور را مطالعه نموده و در صورت داشتن شرایط مندرج در آیین‌نامه، بر روی آیکون دوره پسادکتری تحقیقات بنیادی کلیک نمایند و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرایند درخواست و ارسال مدارک و مستندات لازم، درخواست خود را ارسال نهایی نمایند.

 

 

مدت زمان فراخوان:

بازه زمانی فراخوان از روز شنبه مورخ 24 تیر الی 14 شهریور  1402 بوده و درخواست‌هایی که در این مدت ارسال نهایی نشوند، ورود آنها در فرآیند بررسی امکانپذیر نمی‌باشد.

 

 

۲۴ تیر ۱۴۰۲ ۱۴:۰۸
تعداد بازدید : ۳,۱۵۹